Cliff 2e in eindstand ONK Supercup 1000!

De laatste 2 weken van het seizoen waren er 2, met 2 race weekeinden en 3 erg belangrijke wedstrijden.
De eerste wedstrijd was op het circuit van Zolder, hier werd het hele programma in 1 dag tijd afgewerkt en Cliff wist hier een mooie tweede plek te behalen net achter Nigel en voor Danny. Hiermee dus 4 punten uitgelopen op Danny wat belangrijk was voor het vasthouden van de tweede plaats in het kampioenschap.

Zaterdag 13-10 werden de laatste twee races voor het ONK Supercup 1000 kampioenschap verreden. Het kampioenschap was buiten bereik, maar de strijd voor de tweede positie in de eindstand lag nog helemaal open.
Vrijdag werd er hard gewerkt door het team. Naar aanleiding van de problemen met de voorvering tijdens de laatste race in Assen, heeft HK-suspension de voorvork aangepast. De aanpassingen pakten direct goed uit. De voorkant van de motor gaf meer vertrouwen en na veel korte afstel sessies werd er een instelling gevonden waarmee Cliff aangaf goed te kunnen rijden.
Op zaterdag stond er een enkele kwalificatie maar wel dubbele races op het programma. De kwalificatie verliep boven verwachting. Cliff ging de baan op en probeerde om gelijk een snelle tijd te zetten. Dit lukte, met een tijd van 1.41.1 was hij de snelste op de baan. Na een drietal ronden besloot hij naar binnen te komen. Aangezien de eerste race binnen twee uur na de kwalificatie verreden werd en de gezette tijd goed genoeg leek voor een plaats op de eerste startrij, werd er besloten om geen onnodige risico’s te nemen. De klok telde langzaam af en bij het vallen van de finishvlag bleek Cliff zijn gezette tijd snel genoeg om vanaf pole-position te mogen starten!

De start van de eerste race verliep niet zo soepel. Cliff moest gelijk bij de start een plekje gewonnen geven aan Nigel Walraven. Een aantal ronden kon hij volgen, maar al snel werd de achterband te heet, verloor grip en moest Cliff afhaken. Even later kwam ook Danny van der Sluis voorbij. Gezien het gat achter Danny bijna 15 seconden bedroeg, besloot Cliff dat gezien de stand in het kampioenschap een derde plaats voldoende was. Voorafgaand aan de race was het gat tussen Danny die derde staat in het kampioenschap en Cliff op de tweede plaats 12 punten. Na afloop van race 1 was dit gat geslonken tot 8 punten.

Voor race twee werd er gekozen voor een ander compound achterband. De start was goed en Cliff ging als eerste de bocht in. Cliff kon tot de 3e ronde de koppositie en zijn tempo vasthouden maar ook deze achterband werd al snel te warm waardoor hij de grip verloor. Cliff moest eerst de koppositie uit handen geven aan Nigel en een aantal ronden later kwam ook Danny hem voorbij. Cliff besloot opnieuw om op zeker te spelen en consolideerde de derde positie. Het grip probleem achter kwam weg bij de achtervering, door het aanpassen van de voorkant van de motor, is deze te hard geworden op de achterband waardoor deze te zwaar belast werd en daardoor te heet                                                                                                                 werd en de grip verloor.

Het doel voor de laatste race was om de tweede plaats in het kampioenschap veilig te stellen. Dit is gelukt! Na afloop van de race werd er gezellig met het grote aantal aanwezige gasten genoten van een hapje en een drankje om te vieren dat de tweede plaats in het kampioenschap binnen is!
Het seizoen is dus helaas alweer ten einde. Via deze weg willen wij onze partners en vrienden nogmaals hartelijk bedanken voor de steun in 2018!
Wij zijn ondertussen alweer druk bezig met de voorbereidingen voor 2019, de motor wordt volledig opnieuw opgebouwd en verbeterd, Cliff zal geopereerd worden aan zijn pols welke hem het seizoen door veel ongemak heeft opgeleverd en wij gaan er alles aan doen om 2019 het kampioenschap binnen te slepen.