ONK 8 en 9 Zolder 2014

Zolder, een mooi circuit wat Cliff goed ligt. Vorig jaar had Cliff het hier erg naar zijn zin en hij had er dus ook heel veel zin in om eindelijk met de pechduivel af te rekenen. Jammer maar helaas was het in de 2e kwalificatie weer raak. Het had geregend en de baan was opdrogend, met de rondetijden ging het de goede kant op.

Er werd besloten te wisselen naar droogweer banden. Cliff had er gelijk een goed gevoel mee en wilde de eerste ronde een goede tijd neerzetten omdat er nog maar weinig rijtijd op de klok stond.
Bij aanremmen van de eerste bocht vergiste hij zich in zijn rempunt, hij kwam wijd en net voor de grindbak schoof hij onderuit. Buiten de ideale lijn was de baan nog nat en dit pakte jammer maar helaas negatief uit.
De schade was te overzien maar omdat het startknopje kapot was kon Cliff niet verder. De marshals zetten vervolgens de motor tegen de vangrail midden op de uitloopstrook. Het neerzetten van een motor op deze plek heeft in Zolder al meerdere malen gezorgd voor veel problemen.
Cliff besloot toen om zijn motor door te duwen en tegen de pitstraat in terug te lopen. Dit met het idee, dan is mijn motor veilig en scheelt de organisator werk met mij ophalen.

Na de training werd Cliff bij de Belgische wedstrijd leider geroepen en hier kreeg hij te horen dat het in tegenstelling tot het Nederlands reglement, het in België niet toegestaan was tegen de richting in je motor tegen de pitstraatrichting in te duwen. Wij rijden ONK en volgens ONK regelement, aankomend jaar gaat de KNMV samenwerken met de Belgen en de wedstrijdleider zij tegen Cliff dat hij een statement wilde maken, zij hadden de touwtjes in handen en Cliff was uitgesloten van deelname voor beide races??

Een idioot zware straf, Cliff wordt verweten dat het gevaarlijk is wat hij deed terwijl er in Zolder honden, kinderen en publiek in de pitstraat lopen en de Belgen zelfs tegen de richting in rijden (en niet lopen). Het gehele paddock was hoogst verbaast over deze beslissing en dit was ook te merken.

Zowel de aanwezige KNMV officials, klassenvertegenwoordigers en verschillende coureurs zijn naar de wedstrijdleider geweest om hem te overtuigen dat dit niet de juiste beslissing was en dat Cliff gewoon moest starten.
Dit heeft wel enig effect gehad, Cliff mocht uiteindelijk de 2e race wel starten maar wel vanaf de laatste startplek.

Dit is natuurlijk nog een idioot hoge straf voor iets wat in Nederland gewoon mag. In onze ogen is Cliff het slachtoffer geworden van een machtsspelletje tussen de KNMV en de Belgische bond, heel kinderachtig!
Dit is voor Cliff natuurlijk de doodsteek voor een goede klassering binnen het kampioenschap. De 2e wedstrijd was Cliff echter gebrand op een goede klassering, vanaf een laatste startplaats is Cliff in de stromende regen toch nog naar naar een 10e positie gereden.