
Polyester kuipenset:
Deze is minder kwetsbaar dan de std ABS set. Buiten dat de lampgaten afgedicht zijn, is het gewicht lager en geeft deze set meer bescherming bij een val.
Race ketting en tandwielen:
Door speciale ketting en tandwielsets wordt het gewicht van de aandrijving teruggebracht en is de rolweerstand/wrijving een stuk lager.
Race banden:
De raceband is te koop in verschillende compounds en afhankelijk van het circuit en de temperatuur maak je je eigen keus. Daarnaast zijn er ook specifieke intermediate en regenbanden te koop.
YEC ECU:
Hiermee is de motor electronica zoals de ontsteking en inspuiting in te stellen. Daarnaast zitten er ook andere mogelijkheden zoals een pit-limiter (max snelheid voor de pit-straat) en een ingang voor een quick-shifter in.
Data logging:
De motor is voorzien van een compleet data-log systeem. Dit om na het rijden uit te kunnen lezen wat de coureur en de motor doen. Doel hiervan is om samen met de feedback van de rijder te kijken waar eventuele verbeterpunten liggen. Enkele sensoren die later uitgelezen kunnen worden zijn: snelheid, toerental, versnelling, remdruk, gas-stand, gps (positie op het circuit, bandentemperatuur, veerweg, motortemperatuur, lambda sonde, enz.
Specs Yamaha R1 Team Cliffracing
170 Kilo aan kracht, snelheid en vakmanschap
Type: | 4-takt, 4-cilinder, lijnmotor, vloeistofgekoeld, met dubbele bovenliggende nokkenas |
Cilinderinhoud: | 1000 cc |
Boring x Slag: | 79,0 x 50,9 mm |
Compressieverhouding: | 13,1:1 |
Vermogen: | 170,1 kW (210+ pk)/13.500 tpm by Mobu motoren |
Max. koppel: | 120+ Nm / 11.500 tpm |
Brandstofsysteem: | Elektrische inspuiting met 2 injectors per cilinder |
Type koppeling: | Slipperclutch |
Versnellingsbak: | 6 versnellingen |
Type: | Aluminium Deltabox spuitgietwerk |
Wielophanging voor: | Upsidedown vork (volledig instelbaar) |
Wielophanging achter: | Achterbrug met Monocross, schroefveer / gas-oliedemper |
Voorrem: | Dubbele schrijfrem, Ø 320 mm Brembo |
Achterrem: | Enkele schijfrem, Ø 220 mm |
Remblokken: | Brembo |
Voorband (maat): | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Bandenmaat achter: | 200/60 ZR17M/C (73W) |
Bestikkering: | Sticker en Deco |
Stuurdemper: | Ohlins |
Achterschokbreker: | Ohlins TTX |
Voorvork: | Volledig aangepast Ohlins cartridge |
Ketting: | 3D 520 Racing |
Motormanagement: | YEC kabelboom en ECU |
Data logging | AIM |
Uitlaat: | Tytanium Maxtreme performance systeem |
Overige: | – Polyester circuit kuipenset – Carbon frame en achterbrug beschermers – Quick shifter voor het schakelen |
Rijklaar gewicht: | Terug gebracht onder de 170 kg |
Polyester kuipenset:
Deze is minder kwetsbaar dan de std ABS set. Buiten dat de lampgaten afgedicht zijn, is het gewicht lager en geeft deze set meer bescherming bij een val.
Stuurdemper:
Voorkomt het klapperen van het stuur bij wisselende druk op het voorwiel.
YEC ECU:
Hiermee is de motor electronica zoals de ontsteking en inspuiting in te stellen. Daarnaast zitten er ook andere mogelijkheden zoals een pit-limiter (max snelheid voor de pit-straat) en een ingang voor een quick-shifter in.
Quick-shifter:
Zoals de naam het al zegt, helpt deze bij het snel opschakelen. Door druk op het schakelpedaal uit te oefenen, kan je nu zonder het gas dicht te draaien en zonder te ontkoppelen binnen een fractie van een seconde schakelen.
Aanpassingen vering:
De std vering is afgesteld op de openbare weg, door deze aan te passen of te vervangen worden de veerspanning, ingaande en uitgaande demping, de high en low speed demping en de rijhoogte volledig op de rijder afgesteld.
Race ketting en tandwielen:
Door speciale ketting en tandwielsets wordt het gewicht van de aandrijving teruggebracht en is de rolweerstand/wrijving een stuk lager.
Race banden:
Deze lijken veel op de std straatbanden, maar het uiterlijk is dan ook het enige dat hetzelfde is. De raceband is te koop in verschillende compounds en afhankelijk van het circuit en de temperatuur maak je je eigen keus. Daarnaast zijn er ook specifieke intermediate en regenbanden te koop.
Data logging:
De motor is voorzien van een compleet data-log systeem. Dit om na het rijden uit te kunnen lezen wat de coureur en de motor doen. Doel hiervan is om samen met de feedback van de rijder te kijken waar eventuele verbeterpunten liggen. Enkele sensoren die later uitgelezen kunnen worden zijn: snelheid, toerental, versnelling, remdruk, gas-stand, gps (positie op het circuit, bandentemperatuur, veerweg, motortemperatuur, lambda sonde, enz.